Instytut Pedagogiki
Wydział Nauk Pedagogicznych
Dolnośląska Szkoła Wyższa
ul. Wagonowa 6, 53-609 Wrocław
tel. 71 358 27 37
e-mail: sekret@dswe.wroc.pl
http://www.dswe.pl
strona domowa studiów
w siedzibie organizatora
rozpoczęcie X 2020
3 semestry, 450 h, 180 h praktyki
4350 zł
Słuchacze zdobędą niezbędne kompetencje wychowawczo opiekuńczej, dydaktycznej, i rewalidacyjnej z dziećmi i młodzieżą niesłyszącą i słabosłyszącą. Będą przygotowani także do dokonywania diagnozy psychopedagogicznej i funkcjonalnej dzieci i młodzieży niepełnosprawnych słuchowo.
Tematyka kursu:
Moduł I – Kształcenie kierunkowe - 60 h
- Dydaktyka specjalna
- Diagnostyka w dydaktyce specjalnej
Moduł II – Merytoryczny - 240 h
- Podstawy prawne funkcjonowania osób niepełnosprawnych
- Rehabilitacja osób niepełnosprawnych z elementami andragogiki specjalnej
- Podstawowe problemy pedagogiki specjalnej
- Subdyscypliny pedagogiki specjalnej
- Elementy psychologii klinicznej i psychopatologii, sytuacja rodziny dziecka z niepełnosprawności
- Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej i rewalidacyjnej oraz wczesnego wspomagania rozwoju dziecka w przedszkolu, szkole i placówce
- Diagnostyka surdopedagogiczna
- Medyczne aspekty edukacji i rehabilitacji osób z niepełnosprawnością słuchową
- Elementy pedeutologii surdopedagogicznej
- Elementy surdopedagogiki
- Wspomagające i alternatywne metody komunikacji
Moduł III – Przygotowanie dydaktyczno-metodyczne - 150 h
- Metodyka nauczania i wychowania dzieci niesłyszących i słabosłyszących w edukacji wczesnoszkolnej i przedszkolnej
- Metodyka nauczania i wychowania uczniów niesłyszących i słabosłyszących w nauczaniu przedmiotowym
- Metody pracy z uczniem niepełnosprawnym w nauczaniu integracyjnym i włączającym
- Metodyka pracy opiekuńczo-wychowawczej z uczniami niesłyszącymi i słabosłyszącymi
- Metodyka pracy terapeutycznej z uczniami z niepełnosprawnością słuchową
- Metody wczesnego wspomagania rozwoju dziecka z niepełnosprawnością słuchową
- Manualne sposoby usprawniania języka
- Podstawy języka migowego