Instytut Pedagogiki
Wydział Nauk Pedagogicznych
Dolnośląska Szkoła Wyższa
ul. Wagonowa 6, 53-609 Wrocław
tel. 71 358 27 37
e-mail: sekret@dswe.wroc.pl
http://www.dswe.pl
strona domowa studiów
w siedzibie organizatora
rozpoczęcie X 2020
3 semestry, 450 h, 180 h praktyki
2 x 1450 zł
Celem studiów jest ukazanie specyfiki procesu kształcenia i wychowania osób z niepełnosprawnością intelektualną. Studia mają charakter kwalifikacyjny i nadają uprawnienia do pracy z osobami z niepełnosprawnością intelektualną. Przesnaczone są dla pedagogów, wychowawców, terapeutów, pracowników przedszkoli, szkół, placówek, świetlic poradni psychologiczno- pedagogicznych, warsztatów terapii zajęciowej.
Tematyka kursu:
Moduł I – Przygotowanie w zakresie przygotowania merytorycznego - 240 h
- Psychologia rozwoju dzieci i młodzieży
- Psychologia kliniczna
- Pedagogika specjalna
- Psychopatologia rozwoju dzieci i młodzieży
- Poradnictwo i praca z rodziną dziecka z zaburzeniami w rozwoju
- Biomedyczne uwarunkowania rozwoju człowieka
- Prawne podstawy pracy z rodziną dziecka z niepełnosprawnością intelektualną
- Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością
- Edukacja i rehabilitacja osób z niepełnosprawnością intelektualną
- Problemy seksualności osób z niepełnosprawnością intelektualną
- Warsztaty terapii zachowań niepożądanych
- Nowe technologie w edukacji dzieci z niepełnosprawnością intelektualną
- Podstawy rehabilitacji ruchoweintelektualną
- Repetytorium dyplomowe
Moduł II – Diagnostyczno-dydaktyczny - 60 h
- Diagnostykj dzieci z niepełnosprawnością intelektualną
- Gry i zabawy ruchowe w terapii dzieci z niepełnosprawnością a psychopedagogiczna
- Diagnoza psychomotoryczna jako proces
- Podstawy dydaktyki
- Dydaktyka specjalna
Moduł III – Przygotowanie dydaktyczno-metodyczne - 150 h
- Metodyka nauczania dzieci z lekka niepełnosprawnością – I etap edukacji
- Edukacja polonistyczna z metodyką
- Edukacja matematyczna z metodyką
- Edukacja artystyczna z metodyką
- Metodyka nauczania dzieci z lekka niepełnosprawnością – II etap edukacji
- Metodyka nauczania dzieci z lekka niepełnosprawnością – III – IV etap edukacji
- Metodyka nauczania i wychowania dzieci z głębszą niepełnosprawnością intelektualną
- Metody terapii dzieci z zaburzeniami w rozwoju
- Metodyka pracy korekcyjno-kompensacyjnej
Moduł praktyk - 180 h
Praktyki realizowane są w Ośrodkach Szkolno-Wychowawczych, szkołach specjalnych, w placówkach kształcących uczniów niepełnosprawnych intelektualnie.
Warunkiem ukończenia studiów podyplomowych jest uczestnictwo w co najmniej 80% zajęć, uzyskanie zaliczenia z praktyk, zaliczenie pisemnych testów wiedzy po każdym semestrze, zaliczenie zadania polegającego na prezentacji działań praktycznych wynikających z roli nauczyciela.